als deze nieuwsbrief niet goed wordt weergegeven, klik dan hier.
EventsIT Nieuwsbrief 12  
13 november 2014  
     

Beste relatie,

We informeren u graag over de laatste stand van zaken bij EventsIT. Na een mooi zomerseizoen zijn we nu druk bezig met nieuwe ontwikkelingen en plannen voor 2015. We zijn erg blij met de overeenkomsten voor de WK Beach Volleybal 2015 en de EK Atletiek 2016 om de ticketing te mogen verzorgen. Op dit moment zijn we bijvoorbeeld de tribunes voor de Haagse Hofvijver tijdens het WK Beach Volleybal aan het placeren.

In deze nieuwsbrief gaan we in op ontwikkelingen op het gebied van ICT en Ticketing. Wij nodigen u graag uit om contact met ons op te nemen als u in deze of in één van onze andere diensten geïnteresseerd bent.

Het EventsIT team

     
     
     
  ICT trends in de event markt

Deze maand is Peggy Verdel bij ons afgestudeerd op: “de groeimogelijkheden voor ICT diensten in de sportevenementen markt”. Wellicht heeft zij u ook geïnterviewd. Een samenvatting van haar bevindingen kunt u lezen op onze website. Hieronder een overzicht van de trends die ze heeft gevonden voor de sportevenementen markt:

  • Op het gebied van sportevenementen wil Nederland de komende jaren meer grote toonaangevende sportevenementen naar Nederland halen. Daarbij zal zowel de topsport als de breedtesport naar voren komen. Het maatschappelijke aspect speelt daarbij in toenemende mate een belangrijke rol.
  • Een andere ontwikkeling is de groei van sportevenementen waarbij amateur sporters zelf meedoen. Zelf meedoen, overtreft namelijk de waarde van sport kijken.
  • Daarnaast is de technologie in de sport meer en meer in opkomst. Het wordt continu belangrijker en de kwaliteit alsmaar beter. Sporthorloges en activiteitenmonitors zijn voorbeelden van sporttechnologie. Daarbij komt naar voren dat de (top)sporters zelf het mediakanaal worden waarbij de sporter ook steeds vaker realtime te volgen is. Er ontstaat hierdoor verbinding tussen de sporter en zijn/haar publiek.
  • Een opkomende trend tijdens sportevenementen zijn schermen, waarop beelden en informatie over het evenement worden getoond. Hierbij is de verwachting dat de schermen steeds groter in formaat worden.
  • Social media is een blijvende trend, enkel de manier waarop deze wordt ingezet veranderd. Hierbij is het zaak de juiste kanalen te gebruiken als communicatiemiddel. De consument is continu in connectie via mobiel en tablet. Het is daarom ook belangrijk voor de organisatie de juiste apparatuur voor internetverbinding te gebruiken.
  • Als laatst is de event-app een opkomende vorm van informatievoorziening naar de bezoeker toe. De app moet toevoegen aan de beleving van het evenement en de betrokkenheid verhogen.
De event-app heeft Peggy verder uitgewerkt in een implementatieplan. Als EventsIT bespreken we dit verder met een aantal van onze klanten en onze programmeur Wouter is bezig om test versies in te richten. Zoals bij al onze diensten maken wij maatwerk versies van bestaande en bewezen applicaties.

Ook hebben we steeds betere tools om de netwerken te managen zoals de slimme box van AnyWi die zelf schakelt tussen 3G/4G, satellieten en eventueel vaste verbindingen waardoor uw evenement van een optimale internet uplink is voorzien.

 
     
     
  Ticketing ontwikkelingen

Voor onze ticketing dienst maken we gebruik van het ‘Activetickets’ platform, het A-merk onder de ticketing platforms. Wij updaten onze dienst ook bij alle nieuwe releases, hier lichten we een aantal aspecten toe over de inzet van onze ticketing dienst bij afgelopen evenementen:

  • De reseller module: voor de Haarlemse Honkbalweek, het WK Softbal 2014 en de Bep van Klaveren Memorial hebben we zogenaamde resellers aangemaakt. Met deze reseller module kunt u direct kaarten uit het systeem verkopen bij andere verkooppunten zoals een winkel of de lokale sportverenigingen. Die omzet komt ook op naam van de reseller op het totaaloverzicht en daar kun je bijvoorbeeld een leuke win-win actie aan koppelen. De winkel krijgt extra traffic en de bezoeker kan kaarten op een fysieke locatie (dichtbij) kopen.
  • Geen lijstjes en discussies meer aan de balie: iedere thuiswedstrijd van de eredivisie wedstrijden van Rotterdam Basketball verzorgen wij de ticketing. Het bestuur wilde af van de vele lijstjes met vrijkaarten bij de kassa. Hierdoor ontstaan wachtrijen en het geeft discussies aan de balie. Hoe is dit opgelost:
    • Spelers en staf hebben een speciaal account waarmee ze voorafgaande aan de wedstrijd 4 kaarten voor familie/vrienden kunnen bestellen;
    • Sponsors hebben zelf een VIP pas met barcode waarmee ze in de VIP ruimte kunnen en met hun account kunnen ze zelf een bepaald aantal extra kaarten bestellen;
    • Tegenstanders krijgen de vrijkaarten gemaild en kunnen deze vervolgens printen en laten scannen;
    • Leden hebben een pas met barcode waarmee ze toegang krijgen tot de wedstrijden.
  • Koppelingen van toegang systemen: naast onze ticketing dienst bieden we ook accreditatie en registratie diensten. De barcodes uit deze systemen zijn op alle toegangsbewijzen te gebruiken waardoor een compleet overzicht ontstaat van wie er ‘binnen’ is. Bij het WK Softbal 2014 is de koppeling van accreditatie en ticketing ingezet. De barcode op de accreditatiepas kwam uit het ticketing systeem en werd gescand bij de ingang maar werd ook gebruikt voor de catering rechten.
 
     
     
  Tot slot

Wij stellen graag onze nieuwe medewerker Peter Rood (foto links) aan u voor. Een bekende voor ons van het EYOF 2013 in Utrecht en de EUGames 2014 in Rotterdam. Hij gaat met ons de business en diensten van EventsIT verder ontwikkelen.

Daarnaast is ons team van september tot januari aangevuld met twee stagiaires: Iris van der Ster HBO sportmarketing & management (3de jaars, foto midden) en Edwin Seljmani MBO Marketing communicatie, niveau 4 (2de jaars, foto rechts).

Wij houden u op de hoogte!

Sportieve groet van het EventsIT team,
Het EventsIT team: Els, Patrick, Peter, Tiffany, Iris, Edwin, Kimberley, Wouter, Jolanda; en - de kersverse vader! - Arno.